مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

گردنبند انرژی اسکالر سلنیوم طرح برگ با بند مکرومه Selenium

مرجع:
13396

این گردنبد از سلنیوم ساخته شده است تا سلنیوم بدن را تامین کند در کنار آن تولید یون منفی می کند.

میتونانید این گردنبند در آب بندازید و بعد از 5 دقیق آب را بنوشید.

ین منفی : 12 هزار ین منفی

دیدن نمایه سه بعدی کلیک کنید

ادامه مطلب توضیحات بیشتر
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
فروشنده: گوهر فردوس ایران
امکان ارسال کالا با الوپیک در شهر تهران
بدون مالیات 220,000 تومان
فروخته شد
محصولات مرتبط
قلم نانو درمانی اسکالر ام وند برند امگا Quantum scalar Nano wand قلم نانو درمانی اسکالر ام وند برند امگا Quantum scalar Nano wand
مشاهده بیشتر
1,200,000 تومان
قلم نانو وند اسکالر دستگاه تولید انرژی طبیعی است. انرژی ایجاد شده به طور خاص ساختارهای مولکولی را در تمام مایعات بدن جوان می کند. ساختار مولکولی باعث رطوبت بیشتر مایع ، طعم بهتر و افزایش ماندگاری می شود. وزن محصول :...
نمایش سریع
260,000 تومان
این گردنبد از سلنیوم ساخته شده است تا سلنیوم بدن را تامین کند در کنار آن تولید یون منفی می کند. میتونانید این گردنبند در آب بندازید و بعد از 5 دقیق آب را بنوشید. ین منفی : 12 هزار ین منفی
نمایش سریع
2,200,000 تومان
افزایش توان سیستم ایمنی بدن ( گلبول های سفید خون ) تا میزان 149% موثر در بهبود مواردی از قبیل : سردرد سینوسی ، برونشیت ، سوختگی ، زخم ، عفونت ، سرماخوردگی ، سرفه ، از بین بردن باکتری ها - ویروس ها - قارچ ها و انگل ها...
نمایش سریع
5,200,000 تومان
افزایش توان سیستم ایمنی بدن ( گلبول های سفید خون ) تا میزان 149% موثر در بهبود مواردی از قبیل : سردرد سینوسی ، برونشیت ، سوختگی ، زخم ، عفونت ، سرماخوردگی ، سرفه ، از بین بردن باکتری ها - ویروس ها - قارچ ها و انگل ها...
نمایش سریع
5,800,000 تومان
وزن محصول : 35 گرم مواد عالی که پشت گردنبند استفاده شده که باید بر روی بدن قرار بگیرد Selenium , Germanium , FIR , Hematite  تولید 2000 یون منفی  تکنولوژی کشور: ژاپن نمایه سه بعدی محصول
نمایش سریع
220,000 تومان
این گردنبد از سلنیوم ساخته شده است تا سلنیوم بدن را تامین کند در کنار آن تولید یون منفی می کند. میتونانید این گردنبند در آب بندازید و بعد از 5 دقیق آب را بنوشید. ین منفی : 12 هزار ین منفی دیدن نمایه سه بعدی کلیک کنید
نمایش سریع
3,500,000 تومان
افزایش توان سیستم ایمنی بدن ( گلبول های سفید خون ) تا میزان 149% موثر در بهبود مواردی از قبیل : سردرد سینوسی ، برونشیت ، سوختگی ، زخم ، عفونت ، سرماخوردگی ، سرفه ، از بین بردن باکتری ها - ویروس ها - قارچ ها و انگل ها...
نمایش سریع
2,500,000 تومان
قلم نانو وند اسکالر دستگاه تولید انرژی طبیعی است. انرژی ایجاد شده به طور خاص ساختارهای مولکولی را در تمام مایعات بدن جوان می کند. ساختار مولکولی باعث رطوبت بیشتر مایع ، طعم بهتر و افزایش ماندگاری می شود. وزن محصول با...
نمایش سریع
250,000 تومان
گردنبند اسکالر تولید 3000 یون منفی کمک به دفع مواد زاید معدنی در کبد و کلیه, همچنین سوخت وساز بهترسطح اکسیژن خون را افزایش میدهد بنابراین چین و چروک پوست را ترمیم میکندبه تقویت و شارژ دستگاه تناسلی و غریزه جنسی و...
نمایش سریع
توضیحات

خواص گردنبند سلنیوم

کمبود سلنیوم از آن‌چه فکر می‌کنیم شایع‌تر است، و شمار آدم‌های مبتلا به کمبود سلنیوم در جهان بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد نفر تخمین‌ زده می‌شود. در این نوشتار با مهمترین ۷ علائم کمبود سلنیوم و چگونگی پیشگیری از آن ها آشنا خواهید شد.کمبود سلنیوم با این‌که امروزه در بیش‌تر جاهای دنیا انواع مواد غذایی و مغذی به وفور یافت می‌شوند، و تقریبا هر نوع غذایی که دوست داشته باشیم در اختیارمان قرار دارد، ممکن است مبتلا به برخی کمبودهای مواد مغذی نظیر کمبود سلنیوم شویم که برای سلامتی‌مان می‌تواند بسیار مضر باشد. کمبود سلنیوم از آن‌چه فکر می‌کنیم شایع‌تر است، و شمار آدم‌های مبتلا به کمبود سلنیوم در جهان بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد نفر تخمین‌ زده می‌شود.

میتونانید این گردنبند در آب بندازید و بعد از 5 دقیق آب را بنوشید

خواص سلنیوم

این گردنبد از سلنیوم ساخته شده است تا سلنیوم بدن را تامین کنیم در کنار آن تولید یون منفی می کند و غذا را یون زدایی انجام می دهد. برای خرید این محصول می توانید با گوهر فردوس ایران تماس بگیرید.

بنابراین آگاهی از علائم کمبود سلنیوم و چگونگی پیشگیری از آن بسیار مهم است.

حتی اگر خوراکی‌های غنی از سلنیوم مصرف کنید، ممکن است آن‌چنان که فکر می‌کنید سلنیوم وارد بدن‌تان نشود. شکل و میزان سلنیومی که در غذاهای گیاهی یافت می‌شود به ساختار و میزان سلنیوم موجود در خاکی بستگی دارد که گیاه در آن رشد یافته است.

کره‌ی شمالی، چین، و شرق سیبری از جمله مناطقی هستند که به شکل ویژه، بیش‌تر در معرض کمبود سلنیوم قرار دارند. با این حال، کمبود سلنیوم جزء نگرانی‌های برخی کشورهای اروپایی است که به شکل قابل‌توجهی دارای سطوح پایین یا در حال کاهشی از سلنیوم هستند.

مجله‌ی اکولوژی میکروبی در سلامت و بیماری به این نکته اشاره کرده است که در سال‌های اخیر روند رو به پایینی در مصرف سلنیوم در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود داشته است.

به گزارش این مجله، آمار مصرف سلنیوم در شماری از کشورها نشان می‌دهد میزان مصرف روزانه‌ی توصیه‌شده در بیشتر کشورهای اروپایی محقق نمی‌شود و می‌توان تخمین زد شمار مبتلایان به کمبود سلنیوم در جهان به ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد نفر برسد.

سلنیوم چیست؟

سلنیوم یک ماده‌ی معدنی ضروری است که نقش ساختاری و آنزیمی در بدن ایفا می‌کند. این ماده یک آنتی‌اکسیدان و کاتالیزور مشهور برای تولید هورمون فعال تیروئید است.

بسیاری از خوراکی‌هایی نظیر انواع مختلف غذاهای دریایی و گوشت غنی از سلنیوم هستند – ولی بادام برزیلی یک گزینه‌ی گیاهی و سالمی که می‌توان آن را یک کپسول سلنیوم دانست.

در ادامه به برخی فواید سلنیوم اشاره می‌کنیم.

فواید سلنیوم برای سلامتی

بيشتر پروتئين هاي حاوي سلنيوم داراي عملكرد آنزيمي مي باشند (سلنوپروتئين).

سلنيوم نقش شناخته شده ايي در سيستم آنزيمي پراكسيداز گلوتاتيون (GPx) دارد. سيستم GPx ، سيستم دفاعي عمده ی آنتي اكسيدانی در بدن مي باشد.

آنزيم هاي آنتي اكسيداني وابسته به سلنيوم آسيب هاي ناشي از مشتقات واكنشي اكسيژن مانند پراكسيد هيدروژن را كاهش مي دهد.

سلنيوم به فلزات متصل مي شود و خطرات آنها را كاهش مي دهد.

وجود سلنیم (Se) در خون مادر از ورود سم به بدن جنین جلوگیری می‌کند. محققان فنلاندی در دانشگاه کیوپیو ، با بررسی نمونه‌های خون زنان باردار به این نتیجه رسیده‌اند که ماده سلنیم موجود در خون آنان ، در حفاظت از جنین در برابر فلزات سمی سنگین ، مثل کادمیم که در دود سیگار یافت می‌شود، موثر است. این محققان در آزمایشهای خود مشاهده کردند که مقدار سلنیم موجود در بند ناف که مستقیما به بدن جنین وارد می‌شود، بیش از میزان این ماده در بدن خود زنان باردار است و با بالا رفتن میزان یک ماده سمی نظیر کادمیم در بند ناف ، بر میزان سلنیم نیز افزوده می‌شود.

این امر حکایت از آن دارد که بندناف ، سلنیم بیشتری را از بدن مادر جذب می‌کند، تا کادمیمی را که در آستانه ورود به بدن جنین است، پاک کند. محققان فنلاندی در مطالعه روی زنان حامله در استونی مشاهده کرده‌اند، آن دسته از خانمهای بارداری که در غذای مصرفی آنها ، مقدار سلنیم کمتر از حد متعارف است، در ماههای آخر بارداری تراز این ماده در خونشان تا حدود 15 درصد افت می‌کند.

فوائد غذایی و درمانی سلنیوم

باروری

سلنیوم برای باروری مردان اهمیت دارد زیرا در بیوسنتز تستوسترون وتکامل طبیعی اسپرماتوزوئید لازم می باشد. مطالعات اخیر وجود دو ترکیب سلنو پروتئینی خاص را در اسپرم به اثبات رسانده است. یکی از آنها گلوتاتیون پراکسیداز می باشد که در هسته اسپرم می باشد که کاربرد ساختاری وآنزیماتیک دارد.

سیستم ایمنی

مکمل های سلنیوم، از  RNAدر برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کنند ، همچنین سلنیوم یک نقش کلیدی در عملکرد سیستم ایمنی دارد زیرا تعداد رسپتو رهای اینترلوکین (2 IL) را در سطح سلولهای T افزایش می دهد. سلولهای T پاتو ژنهای مهاجم را از بین می برند.

آرتریت

سلنیوم علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان می باشد، یک عامل ضد التهاب نیز می باشد. بررسی روی بیماران مبتلا به آرتریت روماتیسمی نشان داده است که میزان سلنیوم خون آنها کاهش یافته است.

مغز

سلنیوم در ساخت یک ماده شیمیایی در مغز به نام نوروترانسمیتر نقش مهمی ایفا می کند و با کمبود سلنیوم خطر جنون و ضعف افزایش می یابد.

طبق مطالعات انجام شده ، افت عملکرد مغز در افراد بالای 65 سال با کمبود سلنیوم در رژیم غذایی دو برابر بیشتر است. کمبود سلنیوم با بیماریهای پارکینسون وآلزایمر نیز مرتبط است. بر اساس گزارشی، بیماران مبتلا به آلزایمر که روزانه از مکمل های سلنیوم مصرف می کردند، پیشرفت بیماری در آنها کند شده بود.

آب مروارید

سلنیوم می تواند چشم ها را در برابر بیماری آب مروارید محافظت کند.

خلق و خو

کمبود سلنیوم می تواند منجر به افسردگی، بی حوصلگی، اضطراب و پرخاشگری گردد.

پیری

سلنیوم بعنوان یک آنتی اکسیدان روند پیری را کند می کند. طبق یک تئوری علت پیری از بین رفتن سلولهای سالم توسط رادیکالهای آزاد می باشد و اگر بدن به اندازه کافی آنتی اکسیدان تولید نکند، آسیب ها روی هم انباشته شده وروند پیری سرعت می گیرد.

بیماریهای قلبی

سلنیوم خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد. رگهای خونی آسیب دیده مستعد تشکیل پلاک کلسترول ولخته شدن می باشد که بتدریج می تواند موجب حملات قلبی شود. سلنیوم بعنوان یک آنتی اکسیدان ضمن اکسیداسیون لیپوپروتئینهای با دانسیته کم (LDL) رگهای خونی را از آسیبهای ناشی از آن حفظ می کند.

پیشگیری از سرطان

طبق مطالعات انجام شده مصرف سلنیوم در پیشگیری از سرطان اثرات مثبتی را نشان داده است. مکمل های سلنیوم خطر سرطان ریه را تا 46%، سرطان کولون راتا 58% و سرطان پرو ستات را تا 63% و تمام انواع سرطانها را 37%کاهش می دهد.

همچنین میزان مرگ و میر ناشی از سرطان را تا 50% کاهش می دهد.

نقش کلیدی عنصر سلنیوم در کار غده تیروئید

پژوهشکده بین‌المللى دانشگاه برلین در آلمان، مدتى است که مشغول تحقیق بر روى عوامل موثر در بروز کم‌ کارى غده تیرویید است. این گروه در آخرین مقاله خود در سال ۲۰۰۵ میلادی عنوان می‌کند که کم کاری غده تیرویید پیامد یک اختلال ژنتیکی است. در این تحقیق چهار کودک از دو خانواده متفاوت و از دو نقطه مختلف دنیا بررسى شده‌اند. دو کودک از خانواده‌اى درعربستان سعودى و دو کودک از خانوده‌اى در ایرلند. این کودکان همگی مبتلا به کم کاری تیرویید بوده‌اند. بررسی و تحقیق ژنتیکی که روی این کودکان انجام گرفته است نشان می‌دهد یک اشکال ژنتیکى میان این کودکان مشترک است. این اشکال کوچک ژنتیکى سبب مى‌شود که میزان عنصر سلنیوم در خون کاهش یابد و این کمبود با کم کار شدن غده تیرویید ارتباط مستقیم دارد.

سلنیوم عنصر مهمى است که میزان آن در بدن هر فرد تنها در حدود ده تا پانزده میلى‌گرم است. اما همین مقدار بسیار ناچیز نقش موثرى در کنترل مهمترین فعالیت‌هاى بدنى برعهده دارد. کمبود سلنیوم قدرت دفاعى بدن را کاهش مى‌دهد و موجب ضعف کار عضلات قلبى مى‌شود که خطر ابتلا به سکته را افزایش مى‌دهد. ریزش شدید و یکباره موها نیز از پیامدهاى کمبود این عنصر است. سلنیوم در حبوبات، خشکبار، فرآورده‌هاى لبنى بخصوص پنیر، ماهى و گوشت به وفور یافت مى‌شود.

کمبود سلنیوم مشکلى است که در ارتباط با اختلالات تیروییدى اغلب نادیده گرفته مى‌شود، در حالیکه نقش این عنصر در کنترل فعالیت‌هاى تیروییدى به اندازه عنصر ید مهم است. ید از مواد اولیه‌اى است که در ترکیب هورمون‌هاى تیروییدى شرکت مى‌کند.

پیش از این متخصصان متوجه شده بودند که کم کاری غده تیرویید تا حد زیادی ریشه ژنتیکی دارد . از اینرو پزشکان توصیه مى‌کنند چنانچه یکی از اعضاى فامیل دچار کم‌کاری تیرویید است، بستگان نزدیک او به طور مرتب با آزمایش خون، فاکتورهای هورمونی مربوط به فعالیت غده تیرویید خود را کنترل کنند.

منابع غذائی

در بيشتر كشورها ، غذاهاي گياهي ، منبع عمده سلنيوم بوده و مقدار آن متناسب با  تركيب  خاك  تغيير  مي كند. در ايالات متحده گوشت و نان مهمترين منابع سلنيوم غذايي مي باشند. تخم مرغ ، آجيل برازيل ، جو ، سير ، نان سبوس دار و برنج قهوه ايي از منابع ديگر از منابع ديگر غذايي سلنيوم مي باشند.

 ماهی و میگو

سلنیم یكی از عناصر ضروری و مهم برای متابولیسم و سیستم ایمنی بدن است كه در حفاظت سلولها  و  بافتهای بدن از رادیكالهای آزاد نقش قابل توجهی دارد. طوریكه این ماده با اثر آنتی اكسیدانی خود نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان دارد  و  همچنین  سلنیم  در  بازسازی  و  ترمیم بخش های تخریب شده DNA نقش مثبتی داشته و در جلوگیری از تأثیر سموم بر  كبد  مؤثر  است. میگو  و  ماهی  به لحاظ دارا بودن سلنیم نسبت به گوشت قرمز و مرغ برتری دارند.مطالعات نشان داده  كه  مصرف  روزانه ۱۲۰ گرم میگو  تقریبا ۸۰ درصد نیاز روزانه سلنیم را تأمین می كند. این عنصر همچنین در جلوگیری از پیری زودرس مؤثر است.

علائم و نشانه های کمبود

در بيماري كشان  (Keshan) و كاشين   بك (Kashin Beek) ، كمبود سلنيوم وجود دارد. بيماري كشان، كارديوميوپاتي حاد يا مزمن است كه  عمدتاً  در  اطفال  و  خانم هاي جوان دیده می شود. بيماري كاشين   بك موجب استئوآرتريت شديد مي گردد و در دوران قبل از نوجواني اتفاق مي افتد.

علايم كمبود سلنيوم شامل درد عضلاني، ضعف، از دست دادن پيگمان مو و پوست  و  سفيد شدن  بستر  ناخن مي باشد.

افراد با نیازهای خاص

كمبود باليني سلنيوم در بيماراني كه به طور مزمن از راه تغذیه وریدی (TPN) و بدون افزودن سلنيوم ، تغذيه مي شوند ، ديده مي شود.

بيماراني كه از بي نظمي هاي گوارشي مانند بيماري كرون و سندرم روده ي كوتاه رنج مي برند ، در خطر كمبود سلنيوم هستند.

تداخل داروئی

كارايي سلنيوم به وسيله ويتامين E و مواد آنتي اكسيدان ديگر ، افزايش مي يابد.

جذب سلنيوم با مصرف دوز بالاي ويتامين C ، روي و فلزات سنگين كاهش مي يابد.

داروهاي شيمي درماني مانند سيس پلاتين (Cisplatin) ، ممكن است نياز به سلنيوم را افزايش دهند.

تحقیقات در حال انجام

سرطان و نقش حفاظتي سلنيوم.

AIDS و نقش سلنيوم به عنوان شاخص پيشرفت بيماري.

عملكرد ايمني و اثربخشي سلنيوم.

انواع آنتی اکسیدان ها

بنظر می رسد آنتی اکسیدان ها ی بدست آمده از منابع غذایی اهمیت به  سزایی  در  کنترل  صدمه  وارده  از  سوی رادیکال های آزاد دارند.

هر ماده غذایی بر حسب ساختار و عملکرد آنتی اکسیدانی اش منحصر به فرد است.

ویتامین E  ، ویتامین C، بتاکاروتن ، سلنیم ، املا ح معدنی همچون منگنز و روی همگی جزء آنتی اکسیدان ها ی شناخته شده هستند. همچنین برخی آنزیم ها مانند سوپراکسید دسموتاز ، کاتالاز و گلوتاسیون پراکسیداز نیز بعنوان خط دفاعی اولیه بدن در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند. 

میزان مناسب دریافت آنتی اکسیدان ها

انجمن قلب آمریکا مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی را  به افراد توصیه  نمی کند ،  تا  اطلاعات  بیشتری در  این زمینه بدست آید. در عوض پیشنهاد می کند همه سعی کنند روزانه تنوعی  از  غذاها  را  از  همه  گروههای  غذایی اصلی مصرف کنند. بعلاوه ویتامین C ، ویتامین E  ، سلنیم و کاروتنوئید ها یی مانند  بتا کاروتن  را  باید  از  مواد  غذایی و نه از مکمل ها دریافت کرد. پس از بررسی اطلاعات موجود در زمینه اثرات سودمند یامضر آنتی اکسیدان ها محققان به این نتیجه رسیدند که مدرک کافی برای تایید مصرف زیاد این مواد مغذی برای مقابله  با بیماری ها ی حاد ندارند. در واقع آنها هشدار داد ه اند که دز های بشدت بالای آنتی اکسیدان ها ممکن است به  بدن صدمه برسانند و مشکلاتی از جمله اسهال ، خونریزی و احتمال واکنشهای سمی راایجاد کند.

آنتی اکسیدان ها در چه موادی یافت می شوند؟

بهترین منبع دریافت آنتی اکسیدان

بهترین منبع دریافت آنتی اکسیدان ها مواد غذایی هستند.

مطالعات نشان می دهند برای حفظ سلامت در وضع ایده آل باید حداقل روزانه پنج وعده میوه وسبزی  بعنوان  بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کرد.

در صورتی که می خواهید مکمل های آنتی اکسیدانی را دریافت کنید حتما با پزشک مشورت کنید.

ویتامین E در روغن های گیاهی ،گردو ، بادام زمینی ، بادام ، زیتون ،آوکادو ،جوانه گندم ، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز موجود است.

منابع مناسب ویتامین C شامل  مرکبات  مانند  پرتقال  و گریپ فروت ، بروکلی ، سبزیجات دارای برگ سبز،گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی ، طالبی ، و توت فرنگی هستند.

از مواد غذایی حاوی بتا کاروتن می توان به طالبی ،انبه ، پاپایه ،کدو تنبل ، فلف ،  اسفناج ، کلم ،  و  زردآلو  اشاره کرد.

سلنیم را می توانید در غذاهای دریایی ، مرغ ، برنج قهوه ای ، و نان غلات سبوس دار بیابید.


توجه داشته باشید: اطلاعات در این وب سایت جایگزین مشاور و متخصص مراقبت های پزشکی نیست. کلیه اطلاعات موجود در این وب سایت از جمله اطلاعات مربوط به شرایط پزشکی و بهداشت ، محصولات و معالجات فقط برای اهداف اطلاع رسانی می باشد. لطفاً به پزشک مراجعه کنید.

www.irangemstone.com

09128483558-88952085

ادامه مطلب
جزئیات محصول
13396
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • امتیاز:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود / ثبت نام